HTML

Sugópart

Friss topikok

  • lomposfarkas: A NER-tagadóknak ilyenekkel fogják majd kitapétázni a szobáját :) kepfeltoltes.hu/141010/IMG_16882... (2014.10.10. 23:22) A bajai kampány legjei
  • Katalin Bajáról: Megérdemlik azok az Édesanyák a megbecsülést akik vállalják, és veszik a fáradtságot,hogy egy éven... (2014.09.08. 18:51) A bajai alpolgármester és a női mellek
  • lomposfarkas: Helló! A kongó Sugó Hotel és a szétrohadt kemping újkori történetét meg tudnád írni? Vagy csak pus... (2014.09.03. 14:17) Mit látunk az új kilátóból?

Címkék

2014 (6) 4. forduló (1) alapítvány (1) Bács-Kiskun (1) Bácskai Napló (1) Bács - Kiskun (2) Baggio (1) Baja (9) Baja.hu (1) bajai (1) bajai kampány (1) Bajai Televízió (1) Baja Marketing Kft. (1) Bálint Zoltán (1) Bánki (1) biciklizés (1) BKMLSZ (2) BLSE (1) boksz (1) borünnep (1) búcsú (1) Critical Mass (1) Csanád (1) Csátalja (2) csatornázás (1) Csicsergő (1) Duna (1) Érsekcsanád (1) Evanics Zoltán (1) Felsővárosi (1) Fercsák Róbert (1) Ferencváros (1) Ferencvárosi TC (1) foci (5) Focina szilvia (1) FTC (1) Fuss az ovidért (1) futás (1) gála (1) Gálos Tamás (1) Gálos Viktor (1) gól (1) gyerekek (1) Híd SC (2) I.osztály (1) Isztambul (1) jótékonyság (1) jövőd a tét (1) Kalocsa (1) Kalocsai FC (1) Keller József (1) kiállítás (1) labdarúgás (5) Lencsés Péter (1) Magyar kupa (1) Márton Zsolt (1) megyei (1) megyei foci (1) Megyei I.osztály (1) megye 1 (1) Mélykút (1) mérkőzés (1) mocsári (1) Mogyi (1) Nádudvar (1) Nagybaracska (1) Nemesnádudvar (1) ökölvívás (1) Ökölvívó (1) óvoda (1) pályaválasztási (1) Petőfi (1) Petőfi-sziget (1) Posta Sándor (1) SE (1) Simon István (1) Soltacél (1) Soltvadkert (1) Soltvadkerti TE (1) Soroksár (1) sport (1) Sugovica (1) Surján Gergely (1) Swietelsky Magyarország (1) Szentgyörgyi Ákos (1) szeptember (5) sziget (1) Szöllősi Tamás (1) Tamaskó Attila (1) teknős (1) Tief Terra Kft. (1) továbbtanulás (1) Ugrai Béla (1) Ugrai IMre (1) Vanó Sándor (1) Vanó Sándor (1) Varga Attila (1) videó (1) Virgonc futás (1) Zsigó Róbert (2) zsíros kenyér (1) Címkefelhő

Helyére emelték az acélszerkezet utolsó elemét is. Ahogyan kell, a városvezetés kivonult, hogy bejárja a helyszínt és felvételeket készítsen. Az örömteli esemény ellenére még mindig sok a kérdőjel a beruházás kapcsán: mikor készül végre el, mit keresett kétes múltú cég az építkezésnél, hogyan oldják meg a gyalog- és kerékpárút hiányát a Nagy-Pandúron.

IMAG4224.gif

A címben szereplő összeg áll abban a vállalkozási szerződésben, melyet a KÖZGÉP és a STRABAG képviselői, valamint Zsigó Róbert írt alá 2014. március 12-én. A nyílt közbeszerzési eljárásban a két cég közös ajánlata nyert. Az eljárást 2013. szeptember 30-án írta ki a város annak érdekében, hogy kivitelezőt találjon a Petőfi- és a Nagy-Pandúr-sziget közötti gyalogos- és kerékpáros híd megépítésére.

A megkötött szerződés értelmében a vállalkozók (vagyis a KÖZGÉP és a STRABAG) kötelesek voltak elkészíteni a kivitelezési tervet, és teljes körűen végezniük kell a beruházással úgy, hogy az ehhez szükséges anyagok, munkaerő, és berendezések beszerzését is vállalták. A nyomtatványban rögzítették, hogy a kft-knek a kivitelezést a kitűzött napon kellett elkezdeniük, a munkának folyamatosnak kell lennie, valamint azt is, hogy „A Vállalkozó a munkát saját költségén végzi el. Köteles a munkavégzést úgy elvégezni, hogy biztosítsa a munka gazdaságos és gyors befejezését.”

36 millió csak a tervért

A kivitelezés befejezésének időpontja a szerződés aláírásától számított 8 hónap, vagyis 2014 novembere. Ehhez képest már most decemberről beszélnek. A költségvetésben nagy számok szerepelnek. A KÖZGÉP és a STRABAG majdnem 36 millió forintért vállalta csak a kivitelezési terv elkészítését. A teljes vállalkozói díj 631 millióra rúg. Ezen az összegen kívül még megállapítottak úgynevezett tartalékkeretet is, mely a felmerülő pótmunkák kifizetését szolgálja, ez a teljes vállalkozói díj 10%-a, azaz közel 60 millió.

A vállalkozók a munka késedelmes teljesítése esetén napi 50.000 Ft késedelmi kötbér fizetésére kötelesek. Igaz, van egy kiskapu: amennyiben a tartósan alacsony hőmérséklet miatt a gázkiváltást bizonyítottan nem tudták megoldani időben, és ez gátolta őket a további építkezésben, indokolttá válhat a késés.

A több mint 630 000 000-ot a két cég 3 részszámla és egy végszámla után kaphatja meg. Az egész összeg kifizetése csakis a műszaki átadás és a műszaki ellenőr, illetve a városi hozzájárulás után lehetséges. Ha a teljes projekttel számolunk, akkor a 2 milliárd 130 milliónak több mint harmadát költik a gyalogos- és kerékpáros híd megépítésére.

Akadályozza a hajóforgalmat?

Mindig is tervben volt egy híd építése a két sziget között, hogy ne kelljen egészen a Szeremlei utcáig kerülnie azoknak, akik szeretnének átjutni a Pandúrra vagy onnan a városba. A korábbi ötletek alapján a Vizafogó és a Kalap között épült volna fel, mintegy a sétány folytatásaként. A mostani beruházással kapcsolatban több kérdés is felmerül. Egyesek a helyszín megválasztását kifogásolják, és joggal kérdezik, hogy hogyan fogják megoldani a két oldalon a kerékpáros és gyalogos forgalmat. A Petőfi-szigeten a sétány nem tart az építkezésig, a Nagy-Pandúron pedig egyáltalán nincs sem járda, sem kerékpárút a jövőbeni hídfőtől, ahol biztonságosan közlekedhetünk majd. Az előzetes információk szerint az átkelő a korlátok között 3,5 méter széles lesz, ezért érdekelt minket, hogy áthaladhat-e rajta például egy mentőautó vagy egy tűzoltókocsi, és ha igen, akkor hogyan fogják megakadályozni azt, hogy személygépkocsikkal ne használják. A helyszínen tartott sajtótájékoztatón azt mondták, hogy különös teherként mentőautó átmehet majd a hídon. Továbbra is fennáll a kérdés, vajon ki fogja ezt felügyelni?

Az sem egyértelmű, hogy a híd megépítése után hogyan fogják megoldani a hajóforgalmat. Vajon elég magas-e a híd ahhoz, hogy a hajógyárba induló és onnan távozó, vagy a hátsó jachtkikötőbe tartó (séta)hajók és uszályok el tudják érni a céljukat? Hiszen a nyári időszakban a strandrészen nem lehet motoros járművekkel közlekedni. Érdekes lenne, ha a felújításra váró hajók miatt mindig le kellene zárni a Sugovicát a fürdőzök elől.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sugopart.blog.hu/api/trackback/id/tr76699981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása